Tek Kale - Spor Yazıları

19 Nisan 2006

Milan-Barça

Milan-Barcelona maci basliyor. Biliyorum, oynanali saatler oldu da ben geceyarisi tekrar gosterimini seyrediyorum.

Daha once bir futbol yazimi okuyan bilir ki ben boyle maclari cok seviyorum. Ya, evet, bunlar para babalari, istediklerini parayi bastirip aliyorlar vs. ama oyunun zevkine gelince herhalde cocuklar gibi boyle seyleri gormemek daha iyi. Cunku ancak boyle takimlar arasinda oluyor o cok ozledigim, iki iddiali takimin once gol atayim maclari ve yuksek tansiyon.

Bu sefer ne yazik ki Milan favori, son haftalardaki formlarına bakinca. Barcelona ozellikle hucumda tikandigi, bir donemden geciyor. Ki ben bunu en cok Messi veya Giuly yerine Larsson'un, cesitli sakatliklar yuzunden de Van Bommel'in oynamasina bagliyorum. Larsson cok golcu, Van Bommel de sert bir hucuma donuk orta saha ama ikisinin de teknigi o ince hucum adamlari arasinda siritiyor, cok top kaybediyorlar top dolastirmaya dayanan hucumlarda. Eto'o da eski formunda degil. Bugun Larsson yok, o bir arti. Ama Deco da yok, eksi.

Barcelona'nin en guclu yerlerinden biri defansif orta sahasi. Edmilson ve Iniesta hem cok kosuyorlar hem de cok teknikler. Lyon'da bir dusus beklemistim Edmilson'u satinca 2 sene once (olmadi). Iniesta da herhangi baska bir takimda forvet arkasinda oynayacak ince bilekli bir orta saha.

Milan'in zayif yanlari oldugunu, er gec bunlarin iyice ortaya cikacagini dusunuyorum, grup maclarindan beri -ve bildiginiz gibi-. Ozellikle 60-70'den sonra ayni Fener gibi ikiye bolunuyor takim, Kaka ve Seedorf geri gelmemeye baslayinca. Sonra sag bekleri yok daha once yazdigim gibi. Sol bekteki Serginho bir hucum adami, mutlaka bir acik verir bekliyorum. Ama biraz sanslari yardim ediyor (Lyon karsisinda oldugu gibi) biraz o acilma anlarinda hucum adamlari bos alan buluyorlar -Seva da Kaka da tam oyle alanlarin oyunculari- ve kolay gol atiyorlar. Bir de tabi Filippo Inzaghi (Pippo diyorlar hep ona bu Ispanyolca kanalda) ittire ittire, bir sekilde atiyor golunu.

Ceyrek finaller baslamadan yaptigim Barcelona-Arsenal tahminimi koruyorum. Ama bu ayni zamanda bir dilek. Cunku bu mac cok ortada. Arsenal Villarreal'e karsi favori olsa da bugun siniftaki Villarreal soyadli kiz sanki bir isaret.

Bir de iki takimin bu kupadaki gecmisi bir anlamda gorkemli kaybedenler gecmisi. Milan yanilmiyorsam (simdi bakamayacagim sonucu gormemek icin) 8 kere kaybetmisti finalde. Barcelona da bu buyukluge yakismayacak sekilde sadece 1 kere aldi kupayi. Finale kadar ciktigi da cok yok. Ikisi arasinda 94'teki final oyun bakimindan en iyi finallerden biriydi sanirim. Sanirim cunku tek kacirdigim final olabilir. Milan ezmis Barcelona'yi oyunuyla, 4-0.

Ben gonderene dek gol atti Barcelona. Demek metrodaki Milan formali adam kutlamak icin giymemis.
Bir de Ronaldinho'nun bir hareketi vardi, keyif keyif. Orta sahanin solu, pas gelirken bir rakip de uzerine kosuyordu, ayaginin yaniyla dokundu azicik uzerinden. Sonra da yumusakca aldi arkasinda. Daha iyi yapilamazdi hareket.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home